27 Kasım 2007 Salı

kurumsal kültür nedir?/what is corporate culture?





"I don't know how it started,either. All I know is that it's part of our corporate culture."








KURUMSAL KÜLTÜR

Kurum kültürü, bir örgüt içinde insanların nasıl davranması, birbirlerini nasıl etkilemeleri gerektiğini biçimlendiren, işlerin nasıl yapıldığını gösteren ortak paylaşılan inançlar, tutumlar, tahminler ve beklentiler modelidir. Diğer bir deyişle, örgüt tarafından benimsenen temel değerler olarak nitelemek de mümkündür. Kurum kültürünün değer ve norm sistemi, kurum kimliği için temel oluşturmaktadır. Öyle ki kurum nasıl bir kimlik iletmek istiyorsa o kimliğe uygun bir kültür geliştirmelidir. Eger kurum iyi imaja, kimlige sahipse, olumlu bir kurum kültürünün varlıgından süz etmek olanaklıdır. Aksi durumda ise, katı bürokratik bir kültürün hakim olduğu bir durumda kurum kimliği ve imajı da kötü olmaktadır.

KURUMSAL KÜLTÜR SEMBOLLERİ

Kurum kültürünü oluşturan çeşitli semboller vardır. Şüphesiz bu semboller kurum içerisinde önemli etkiye sahiptir.
-Davranış için güvenlik oluşturmak
-Birbirine ait olma duygusunun ve genel bütünleşmenin geliştirilmesi
-"Biz" duygusunun desteklenmesi
-Temel degerlerin güçlendirilmesi ve onaylanması
-Bir aidiyet duygusunun oluşturulması
-Kurum içerisinde güçlü bir beraberlik oluşturmak
-Kurum içerisindekişiler arasındaki mesafenin en aza indirilmesi
-Çalışanların daha hızlı entegrasyonu
-Ortaklık oluştyrmak
-Duygusal bütünleşmenin desyeklenmesi
-Gelişim sürecinin açıklanması için bir mekanizma olması
-Kültür ile ilgilenmek ve onu değiştirmek için hareket noktaları

Hiç yorum yok: