27 Kasım 2007 Salı

sponsorluk nedir?/what is sponsorship?


En genel anlamıyla, sponsorluk bir kişi veya kuruluşun kendi uzmanlık alanı dışındaki herhangi bir olay ya da etkinliğe doğrudan ya da dolaylı olarak belirli bir dönemde kar veya çıkar amacı elde etmek için destek sağlaması olarak tanımlanabilir.
Daha yumuşak bir tanım: ‘Bir olayın ya da aktivitelerin karşılığı olarak bir olay ya da aktiviteye bir teşekkül tarafından doğrudan kaynaklarının (para, insan, araç ve gereçler) sağlanmasıdır.’


Sponsorluk Amaçları Nedir?
– İmaj oluşturma
– İmaj yerleştirme
– İmaj güçlendirme
– Reklam
– Pazarlama
– Halkla ilişkiler
– Sosyal sorumluluk bilinci gösterme
- Tanıtım


Aşağıda linke tıklayarak bununla ilgili Türkiye'den bir habere ulaşabilirsiniz.Ayrıca Türkiye'de bu konunun nasıl ele alındığınıda görebilirsiniz.2004 yılında yayınlanmış bir haber olmasına rağmen sizce değişme var mı?






Sponsorlukla ilgili Ülker'e ait bir reklam filmi...




Bildiğiniz başka örnekler var mı?Size göre sponsorluk konusuna bakış nasıl?

Hiç yorum yok: