30 Aralık 2007 Pazar

Sıfırın Altında Marketing'den izler-Hulusi Derici

Katıldığım bu etkinlikten bana kalanları sizlerle paylaşmak istiyorum...Programda yer alma sıralarına göre konukların konuşmalarından yakaladıklarımı aktaracağım.

İlk olarak Hulusi Derici...(Marka Ajans Başkanı)




PAZARLAMA BASİTTİR

'Büyük fikirler basit fikirlerdir.'

Bazı kavramların karşıtlarına bakarak o kavramları daha iyi anlayabiliriz. Mesela; 'Sıradan-Farklı, Ucuz-Pahalı, Kolay-Zor, Adi-Kaliteli, Basit-Karmaşıktır.'

Basite ulaşmak için, belki de önemli olan ama en önemli olmayan fikirleri ayıklamak zorunluluğumuz vardır.

Seni Seviyorum demek aslında beni sev demektir.

Atasözleri basit olduğu için nesilden nesile geçebilmiş, toplumdan topluma yayılmıştır.

Bazı firmaların basit sloganları şunlardır:
-Atlantic "Dünyanın en eğlenceli havayolu olmak"
-Southwest Airlines "Gerçek ucuz havayolu olmak"

Uzmanlık, basit düşünmemeye götürür.

Basit olmak kolay değil, zordur.

İnsan zihni kulak üzerinden çalışır.İnsanlar kulaklarını kapatamazlar, gözlerini kapatırlar.

Hayat,algılar üzerine dönüyor.

Geçmişi analiz edebilirsiniz ama geleceği tasarlamak zorundasınız.

Araştırmalar geçmişin fotokobisidir.

İnsanlar,uzmanlara güvenirler.

Bir markeyı genişletirseniz kötü olur.Pazarlama herşeyin fazlasıyla basitleştirilmesini gerektirir. Teremyağ nedir? Ucuza tereyağı lezzeti. Becel nedir? Kalp dostu margarin. Nuh'un Ankara nedir? Makarna. Knorr nedir? Çorba. Google nedir? Arama motoru. Dr.Oetker nedir? Puding. IPod nedir? MP3 player. Dimes nedir? Meyvesuyu. Rolex nedir? Pahalı,prestijli saat. Montblanc nedir? Pahalı,prestijli kalem. Balküpü nedir? Küp şeker. Yahoo nedir? Cevap yok.

Fikrin son kullanma tarihi olmalı.

Gözlemlediğimiz ve inandığımız inasanlarla konuşmalıyız.

Geçmişin soluk ya da parlak fotokobisine ihtiyaç yoktur.Benim yerime araştırma karar versin demek yanlıştır.

Neyi neden yaptığımızı çok iyi bilmiyoruz.

Bir markayı öldüren şey ilgisiz kalınmasıdır.

Cesaretli olmazsanız battınız. Cehalet, cesareti gerektirir. Piyasaya ürünü ilk defa sürüyorsanız cehaletin zirvesindesinizdir.

Markayı budayacaksınız; tek bir anlam ifade edeceksiniz.

Egemen olan markanın yapmadığını yapmak fakat aynısını da yapmamak gerekir.

Sonuç olarak; "Pazarlama basittir."

Sizce haklı mı?

Hiç yorum yok: